Döda logotyper
LOGO R.I.P är en bok och en digital begravningsplats som hedrar logotyper som gått ur tiden.
På hemsidan finns också en kondoleansbok där logotypens släktingar, vänner och allmänhet kan lämna sina kondoleanser. Till Pan Ams "Blue Globe" (1958-1991) skriver en sörjande:
"It's hard to believe that this pioneering logo is no longer here. It's simplicity made it so easy to remember and allowed it to be adapted to so many uses, both practical and decorative. I will never forget its big blue heart and beautiful, smiling curves. I will keep every memory close. I love you PanAm. R.I.P"
Många gånger är det svårt att förstå hur varumärkesfolk tänker när de ersätter en välfungerande, inarbetad och vacker logotyp med kontemporär skit. Andra gånger är det lättare att förstå varför profilen bör arbetas om:
På Logo R.I.P kommer de gamla logotyperna, vår tids totemfigurer, till heder igen, huggna i vacker sten.
Etiketter: grafiskt
0 kommentarer:
Skicka en kommentar
Hem